Breaking News
Home / Finance / กสิกรไทยเปิดตัว KBank Cashback Plus บัตรเครดิตใบแรกในเวียดนาม

กสิกรไทยเปิดตัว KBank Cashback Plus บัตรเครดิตใบแรกในเวียดนาม

กสิกรไทยเปิดตัว KBank Cashback Plus บัตรเครดิตใบแรกที่เปิดให้บริการในเวียดนาม ชูจุดเด่นฟีเจอร์คืนเงินอัตโนมัติ หรือ Auto Cashback สูง 10% ครอบคลุมทุกหมวดหมู่การใช้จ่ายรอบด้าน และรับเงินคืนสูงสุด 15% สำหรับการทำธุรกรรมในประเทศไทย พร้อมโปรแกรมผ่อนชำระดอกเบี้ย 0% นาน 3 เดือน คาดจะได้รับความสนใจเป็นอย่างมากจากลูกค้าชาวเวียดนาม

นายชัช เหลืองอาภา รองผู้จัดการใหญ่ ธนาคารกสิกรไทย เปิดเผยว่า ในช่วงไม่กี่ปีที่ผ่านมา เวียดนามเป็นหนึ่งในตลาดบัตรเครดิตที่มีการเติบโตอย่างรวดเร็ว มีแนวโน้มการแข่งขันสูงขึ้น และจำนวนบัตรเครดิตก็มีจำนวนเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญ อย่างไรก็ตาม ผู้ให้บริการบัตรเครดิตในเวียดนาม มีการออกแบบผลิตภัณฑ์พร้อมสิทธิพิเศษที่แยกการใช้จ่ายประเภทต่าง ๆ ออกจากกัน ทำให้ผู้ใช้งานต้องบริหารจัดการบัตรเครดิตหลายใบกับชีวิตการใช้จ่ายแต่ละวัน อีกทั้งการให้บริการคือเงินอัตโนมัติ หรือ Auto Cashback มีข้อกำหนดที่จำกัดหมวดหมู่เฉพาะ หรือมีอัตราการคืนเงินต่ำมาก

ธนาคารกสิกรไทยจึงได้นำความเชี่ยวชาญด้านบริการบัตรเครดิตมาพัฒนาบริการ เพื่อนำเสนอทางเลือกที่ยืดหยุ่น และลดภาระการครอบครองบัตรเครดิตหลายใบให้แก่ลูกค้าชาวเวียดนาม โดยได้เปิดตัวบัตรเครดิต KBank Cashback Plus ให้บริการในประเทศเวียดนามอย่างเป็นทางการเมื่อ25 เมษายน 2567 และได้รับการตอบรับอย่างรวดเร็วจากลูกค้าชาวเวียดนาม จากคุณสมบัติเด่นของบัตรที่คืนเงินอัตโนมัติ สูงถึง 10% ครอบคลุมทุกหมวดหมู่การใช้จ่าย ตั้งแต่หมวดการเดินทางท่องเที่ยว ร้านอาหาร ซูเปอร์มาร์เก็ต ชอปปิ้งหรืออีคอมเมิร์ซ สุขภาพและความงาม ความบันเทิง เป็นต้น นอกจากนี้ มีการให้สิทธิประโยชน์เพิ่มเติมสำหรับกลุ่มเป้าหมายชาวเวียดนามที่รักการเดินทางท่องเที่ยวเป็นพิเศษ สามารถรับเงินคืนสูงสุด 15% ในอัตราจำนวนเงินคืนสูงสุดถึง 1 ล้านเวียดนามดอง ในหนึ่งรอบบิล สำหรับการทำธุรกรรมในประเทศไทย อีกทั้งยังมีโปรแกรมผ่อนชำระดอกเบี้ย 0% นาน 3 เดือน ช่วยให้ลูกค้าบริหารการเงินโดยไม่เป็นภาระหนี้

ทั้งนี้ ธนาคารวางกลยุทธ์ให้บัตรเครดิต KBank Cashback Plus เน้นเจาะกลุ่มเป้าหมายผู้ใช้งานชาวเวียดนามที่เป็นคนหนุ่มสาวบนแพลตฟอร์มโซเชียลเน็ตเวิร์ก ซึ่งเป็นตัวแทนของคนรุ่นใหม่ที่มีชีวิตส่วนใหญ่อยู่ในโลกดิจิทัล มีความสนใจนวัตกรรมทางการเงินและพฤติกรรมการใช้จ่ายเพื่อตอบโจทย์เป้าหมายของชีวิต โดยคาดว่าจะได้รับความสนใจเป็นอย่างมาก

นายชัช กล่าวเพิ่มเติมว่า นอกจากสิทธิประโยชน์ต่างๆ ที่ได้คัดเลือกมามอบให้แก่ลูกค้าแล้ว แคมเปญนี้ยังสะท้อนวิสัยทัศน์ของธนาคารกสิกรไทยที่มีต่ออนาคตของเวียดนามด้วย จะเห็นจากในช่วงไม่กี่ปีที่ผ่านมา บริบทโลกมีการเปลี่ยนแปลงอย่างต่อเนื่องและรวดเร็ว แต่เวียดนามยังคงรักษาระดับการพัฒนาที่มั่นคงอย่างต่อเนื่อง ซึ่งเป็นผลจากพลังขับเคลื่อนจากคนเวียดนามปัจจุบันที่มีความกระตือรือร้น คล่องตัว และมีเป้าหมายชีวิต ด้วยเหตุนี้ ในฐานะสถาบันการเงิน การสนับสนุนให้คนเวียดนามบรรลุเป้าหมายผ่านโซลูชั่นทางการเงินที่ง่ายและมีประสิทธิภาพจึงเป็นเป้าหมายสำคัญของธนาคารเช่นกันที่ต้องสร้างสรรค์นวัตกรรมและนำเสนอผลิตภัณฑ์ทางการเงินที่มีคุณภาพและตอบสนองความต้องการของผู้ใช้ได้อย่างมีประสิทธิภาพ

ใช้เท่าที่จำเป็นและชำระคืนได้เต็มจำนวนตามกำหนด จะได้ไม่เสียดอกเบี้ยร้อยละ 33 ต่อปี หรือร้อยละ 2.75 ต่อปี

KBank unveils KBank Cashback Plus, its first credit card in Vietnam, with automatic cashback for all spending

            KASIKORNBANK (KBank) has announced the launch of KBank Cashback Plus, its first credit card to be offered in the Vietnamese market. The standout feature “Auto Cashback” allows cardholders to receive up to 10 percent cashback across all spending categories. Customers can also enjoy up to 15 percent cashback for transactions made in Thailand. Additionally, the card offers an interest-free installment plan for three months. The Bank expects the card to be well-received by Vietnamese customers.

 Mr. Chat Laungarpa, KBank Executive Vice President, said that Vietnam has emerged as one of the fastest-growing credit card markets in recent years. The market is characterized by intensifying competition and a significant increase in the number of credit cards in circulation. However, Vietnamese credit card providers usually offer products with benefits tailored to only specific spending categories, prompting consumers to manage multiple cards for their daily needs. Additionally, he noted that existing automatic cashback programs often come with restrictive terms limited to specific categories, or offer low cashback rates.

            As a result, KBank has used its expertise in credit card service to offer a more flexible alternative that can ease Vietnamese customers’ burden of managing multiple credit cards, with the launch of the KBank Cashback Plus credit card on April 25, 2024. The card has seen an overwhelming response from local customers, thanks to its outstanding features including automatic cashback of up to 10 percent covering all spending categories including travel, restaurants, supermarkets, shopping or e-commerce, health, beauty and entertainment. Additional benefits are provided for targeted groups, particularly travel buffs, who can earn up to 15 percent cashback or VND 1 million in a single billing cycle for transactions conducted in Thailand. The card also offers an interest-free installment payment for three months to help customers manage their finances without debt burdens.

            The Bank has strategically placed the KBank Cashback Plus credit card to target young Vietnamese users on social networking platforms, as they represent the new generation who are more comfortable in the digital world and interested in financial innovations. Moreover, they tend to spend as a way of meeting their life goals. The card is expected to attract interest from additional groups in the future.

            Mr. Chat added that apart from the various benefits offered to customers, this campaign also reflects KBank’s vision for the future of Vietnam. Over the past few years, the global context has changed continuously and rapidly. Meanwhile, Vietnam has maintained steady development, driven by the younger generation of Vietnamese who are enthusiastic, agile, and goal-oriented. Therefore, the Bank sees supporting Vietnamese people in achieving their goals through simple and efficient financial solutions as a key strategy. The focus is to innovate and offer high-quality financial products that effectively meet users’ needs.

 Use when necessary and pay back full amount on time to avoid 33% per annum or 2.75% per month interest rate.

Check Also

LH Bank จับมือ MTL ออกผลิตภัณฑ์เงินฝากออมทรัพย์ที่ให้มากกว่าดอกเบี้ย ที่คุ้มครองโรคร้ายสูงสุด 30 โรค (LHB Health Care Savings)

นายฉี ชิง-ฟู่ ประธานเจ้าหน้าที่บริหารและกรรมการผู้จัดการ ธนาคารแลนด์ แอนด์ เฮ้าส์ จำกัด (มหาชน)  เปิดเผยว่าจากข้อมูลปัจจุบันพบว่า คนไทยมีอัตราการเสียชีวิตมากที่สุดจาก 6 โรคร้าย อาทิ โรคมะเร็งและเนื้องอก โรคเบาหวาน โรคหัวใจขาดเลือด โรคความดันโลหิตสูง โรคหลอดเลือดในสมอง และโรคไต ซึ่งส่วนใหญ่มีผลมาจากพฤติกรรมการกินและการใช้ชีวิต